روحانیت وجوانان
نوشته شده توسط : عبدالعظیم خدمتی

 

روحانیت وجوانان امروز

 

رئيس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به اينكه روحانيت نبايد خود را متكي به فعاليت‌هاي روتين و روزمره كند، گفت: نهادهاي فرهنگي و روحانيون بايد راه‌هاي جذب جوانان را به صورت هفتگي واكاوي كنند.

حجه الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: اگر نماز آن‌گونه كه در آيات و روايات آمده است اقامه شود نيازي به دستگاه‌هاي تبليغاتي نيست.

وي با انتقاد از بحث‌هاي تفسيري قرآن كه از متن قرآن فاصله مي‌گيرند، اظهار داشت: ما بايد طوري قرآن را مطرح كنيم كه قرآن با مردم حرف بزند و قرآن را بايد يك درس بدانيم.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه نماز به مفهوم واقعي خود در جامعه اقامه شود تمام مشكلات جامعه برطرف مي‌شود.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به اينكه در صورتي كه نماز در جامعه بي‌جان شود تمام برنامه‌هاي فرهنگي در جامعه بي‌روح است، تصريح كرد: شخصيت‌هاي مملكتي بايد خادم مساجد باشند تا آداب نماز را بتوانند براي جامعه ترويج كنند.

قرائتي با بيان اينكه روحانيون در جمع جوانان بايد خطابه‌هاي آسان و جوان‌پسند ارائه دهند، يادآور شد: موضوع‌هاي سخت و فاقد علاقه جوانان نبايد در خطابه بيان شود.

‌وي با اعلام اينكه روحانيون بايد مطالعات خود را به روز كنند و به دانش روز مسلط شوند، افزود: سازمان تبليغات بايد براي روحانيون پژوهشگر و علاقه‌مند به مقوله پژوهش، هداياي نفيسي اهدا كند.

‌اين مفسر قرآن كريم با بيان اينكه آخوند باسواد بايد در مدارس و دانشگاه‌ها حضور يابند، اظهار داشت: فضلا و علماي متبحر جامعه نبايد اوقات خود را در ادارات تلف كنند.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: در قرآن كريم 500 آيه سياسي آمده است و كسي كه مي‌گويد؛ دين از سياست جدا است بايد اين 500 آيه را حذف كند.در صورتي كه اقامه نماز جماعت به آن صورت كه در آيات و روايات بيان شد در جامعه اقامه شود، ديگر نيازي به تشكيل هيچ نهاد فرهنگي در جامعه نيست.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: